Saturday, October 24, 2009

Terry kritik Liverpool




AKSI Terry ketika Chelsea bertemu Liverpool dalam kempen Liga Perdana England di Stamford Bridge awal bulan ini.




Kapten Chelsea, John Terry secara terbuka telah mengkritik Liverpool. Jelas Terry, skuad The Reds itu terlalu bergantung kepada dua tonggak utama- nya, Steven Gerrard dan Fernando Torres sehingga menyebabkan mereka kini sedang bergelut dengan prestasi semasa.
Terry berkata, dia yakin punca utama masalah yang melanda Liverpool adalah disebabkan kurangnya kekuatan keseluruhan dalam pasukan itu.
Dakwanya lagi, Liverpool terlalu bergantung kepada Gerrard dan Torres kerana tanpa kehadiran kedua-dua pemain tersebut, skuad The Reds itu kelihatan cukup lemah.
"Apabila Gerrard dan Torres mengalami kecederaan, nampak kekurangan dalam pasukan mereka. Sebaliknya, kami cukup bertuah kerana sejak kehadiran Roman Abramovich (pemilik Chelsea), kami mempunyai kekuatan yang cukup dalam pasukan.
"Sebagai contoh, Salomon Kalou dapat menjaringkan dua gol ketika menentang Atletico Madrid selepas ketiadaan Didier Drogba.
"Ramai yang mengatakan kami akan berdepan dengan kesukaran tanpa Drogba tetapi kami telah membuktikannya," kata Terry.
Sementara itu, perancang Chelsea, Frank Lampard menganggap Manchester City mampu menjadi sebuah pasukan terbaik suatu hari nanti.
"Empat pasukan besar (Manchester United, Liverpool, Arsenal dan (Chelsea) lebih terancam berbanding sebelum ini kerana kehadiran Manchester City dan wang yang mereka miliki.
"Secara normal, empat pasukan besar ini mudah berada di tangga teratas. Dengan adanya City, saya rasa ia akan menampilkan satu kelainan musim ini," katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails