Friday, October 23, 2009

Benitez takut hilang jawatan


KARIER Benitez bersama Liverpool ibarat 'telur di hujung tanduk' selepas kekalahan 1-2 pasukannya kepada Lyon pada aksi Liga Juara-Juara, Rabu lalu.


Rafael Benitez mengakui buat kali pertama dalam kariernya yang beliau kini mula berasa bimbang mengenai masa depan- nya bersama Liverpool.
Benitez mendapat sokongan penuh daripada pemilik bersama, George Gillett kelmarin selepas kelab tersebut dilaporkan bakal mengalami kerugian sebanyak £13 juta (RM73 juta) seandainya memecat jurulatih dari Sepanyol itu.
Namun, Benitez sedar kedudukannya masih dalam bahaya selepas Liverpool tewas 1-2 kepada Lyon dalam aksi Liga Juara-Juara, Rabu lalu.
"Kami tahu keputusan perlawanan banyak mempengaruhi suasana bola sepak. Kami hanya perlu mengelakkan diri kami dari bercakap mengenai penjualan kelab ini dan memberi tumpuan kepada bola sepak dari sehari ke sehari," kata Benitez.
"Penjualan dan pertukaran hak milik kelab selalunya perkara penting bagi mana-mana kelab. Bagaimanapun, hubungan saya dengan George Gillett masih baik.
"Saya gembira bersama Liverpool, keluarga saya telah menyesuaikan diri dengan kehidu- pan di sini dan tidak terlintas di fikiran kami bahawa semua ini akan berakhir tidak lama lagi."
Selepas dikritik hebat oleh penyokongnya sendiri Rabu lalu, Liverpool bakal berdepan tugas sukar apabila melayan kunjungan Manchester United di Anfield, Ahad ini.
Sementara itu, individu yang pernah dikaitkan dengan Liverpool, Jurgen Klinsmann mengakui masih berminat untuk membimbing kelab England.
"Kamu tidak boleh menolak seba- rang kemungkinan. Sekali kamu merasai pengalaman dan emosi dalam bola sepak, kamu pastinya mahu terus merasainya," jelas Klinsmann.
"Saya tidak pernah terfikir yang saya akan membimbing Jerman pada Piala Dunia lalu dan juga menjadi jurulatih Bayern Munich tahun lepas."

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails