Thursday, October 22, 2009

'Pemain Arsenal lurus bendul'


PEMAIN Arsenal, Andrei Arshavin (kanan) berebut bola dengan
pemain Alkmaar, Moussa Dembele pada aksi di Alkmaar kelmarin.

Pengurus Arsenal, Arsene Wenger melabel anak buahnya sebagai 'lurus bendul' selepas mereka dibolosi pada lewat permainan ketika seri 1-1 dengan AZ Alkmaar pada kempen Liga Juara-Juara kelmarin. The Gunners hampir mencatat kemenangan ketiga berturut-turut dalam saingan Kumpulan H itu hasil jaringan babak pertama Cesc Fabregas.
Begitupun, David Mendes da Silva meledakkan gol penyamaan pada minit ke-93 buat juara Belanda itu yang akan berkunjung ke Emirates untuk pusingan kedua 4 November depan.
"Amat penting untuk menghasilkan mata maksimum berdasarkan persembahan seperti ini," kata Wenger.
"Tetapi kami tidak berjaya melakukannya. Kami agak naif ketika gol penyamaan itu selepas tandukan daripada sepakan percuma. Agak kecewa juga kami offsaid pada minit terakhir permainan dan mereka pula menjaringkannya menerusi set piece.
"Begitupun, kami masih dalam keadaan baik. Kami memiliki dua perlawanan di tempat sendiri dan satu di tempat lawan. Jadi, kami hanya perlu menang satu perlawanan saja untuk layak.
"Dalam Liga Juara-Juara, kamu akan lihat banyak gol dijaringkan pada lima minit terakhir kerana segala-galanya boleh berlaku. Tiada pengecualian.
"Saya rasa satu-satunya cara bagi mereka untuk mendapat gol ialah menerusi sepakan percuma atau pun set piece lain dan itulah yang terjadi."
"Namun, kami sebenarnya patut dihadiahkan sepakan penalti pada babak kedua selepas Carlos Vela dikasari."

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails