Sunday, October 4, 2009

Chelsea, Liverpool buat perhitungan









IMBAS KEMBALI... Penyerang Liverpool, Fernando Torres meraikan jaringannya pada aksi menentang Chelsea musim lalu.








Pertembungan Chelsea dan Liverpool sentiasa menjanjikan saingan penuh mencabar dan mendebarkan.
Di Stamford Bridge malam ini, dua kelab gergasi England itu sekali lagi akan berentap dalam misi mengukuhkan kedudukan masing-masing dalam kempen Liga Perdana England.
Tatkala Chelsea berada di tangga kedua dengan mengumpul 18 mata, Liverpool pula mengekori rapat apabila hanya ketinggalan tiga mata di belakang skuad The Blues.
Baik Chelsea mahupun Liverpool, kedua-dua pasukan itu pastinya mahu mengelak daripada mengalami kekalahan kerana ia bakal menjejaskan peluang mereka memburu kejuaraan liga musim ini.
Selepas tujuh perlawanan, Liverpool telah mengalami dua kekalahan manakala Chelsea tewas sekali selepas dikejutkan dengan kekalahan 1-3 kepada Wigan minggu lalu.
Menjelang pertembungan malam ini, kapten Chelsea, John Terry awal-awal lagi mengingatkan rakan sepasukannya agar lebih berwaspada dengan ancaman Liverpool.
"Kami harus menampilkan aksi lebih baik ketika menentang Liverpool. Mereka sebuah pasukan yang hebat, jadi kami harus lebih bersedia dalam setiap posisi bagi menghadapi perlawanan ini.
"Saya percaya Liverpool pasti mahu kami dikecewakan di hadapan penyokong sendiri sebagaimana yang dilakukan mereka musim lalu," kata Terry.
Peringatan Terry itu dilihat ada kebenarannya kerana Liverpool berjaya mencalarkan rekod 86 perlawanan tanpa kalah Chelsea di Stamford Bridge musim lalu apabila menang 1-0.
Sementara itu, kapten Liverpool, Steven Gerrard berkata, The Reds harus bangkit segera selain melupakan kekalahan 0-2 kepada Fiorentina pada aksi Liga Juara-Juara minggu lalu.
"Perlawanan menentang Chelsea bukan sesuatu yang mudah. Jadi kami perlu melupakan kekecewaan lalu selepas tewas kepada Fiorentina.
"Kami pernah menang di Stamford Bridge dan ia diharapkan dapat membangkitkan semangat kami untuk membawa pulang mata penuh di gelanggang lawan," kata Gerrard.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails