Tuesday, October 6, 2009

Kelantan masih dahagakan kemenangan


NOR FARHAN (kiri) bakal mengetuai jentera serangan Kelantan di Kota Bharu malam ini.




Sathianathan


KELANTAN sedang selesa berada di puncak.
Bagi mengukuhkan keselesaan itu mereka mahu terus melakar kemenangan dalam saingan Piala Malaysia yang akan memasuki pusingan kedua malam ini.
Apa yang pasti, Kelantan mahu terus mencipta kemenangan bagi memudahkan urusan melangkah ke pusingan suku akhir.
Itu misi skuad Wira Merah itu apabila menentang Pulau Pinang pada perlawanan Kumpulan E di Stadium Sultan Muhammed IV, Kota Bharu malam ini.
Kemenangan pada perlawanan malam itu nanti akan memberi laluan kepada skuad bimbingan B. Sathianathan itu untuk layak secara secara automatik ke suku akhir.
Setakat ini Kelantan sudah mencatat tiga kemena- ngan, sekali gus mendahului kedudukan dalam Kumpulan E dengan sembilan mata.
Meskipun ia bukan sesuatu yang mustahil untuk dicapai, Sathianathan tetap menuntut anak- anak buahnya supaya mengekalkan momentum cemerlang selain berhati-hati dengan ancaman daripada pasukan lawan.
"Kita tahu, Pulau Pinang juga mahu pulang dengan tiga mata bagi memastikan perjalanan mereka ke suku akhir kembali terbuka.
"Saya tidak mahu pemain leka terutama barisan pertahanan manakala yang lain perlu fokus untuk menghasilkan gol," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.
Dalam perkembangan lain, Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan Pasukan, Azman Ibrahim berharap penyokong akan memenuhi stadium dan terus memberi soko- ngan padu kepada skuad Kijang bagi melonjakkan semangat pemain memburu kejayaan.
"Saya harap penyokong terus memberi sokongan serta memeli- hara disiplin diri ketika menyaksi- kan perlawanan," tambahnya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails