Thursday, October 22, 2009

Rubin calar rekod Barca


PEMAIN Rubin, Karadeniz meraikan gol jaringannya ketika menentang Barcelona kelmarin. Rubin menang 2-1.

Juara bertahan, Barcelona mengalami kekalahan pertama sejak 10 bulan dalam kempen Eropah apabila tewas mengejut 1-2 kepada Rubin Kazan di tempat sendiri dalam aksi Kumpulan F Liga Juara-Juara kelmarin. Rubin yang juga juara Rusia mengecapi kejayaan paling hebat dalam sejarah negara itu dengan menewaskan juara Eropah itu hasil jaringan kemenangan perancang Turki, Gokdeniz Kara deniz pada minit ke-73.
Ia adalah kekalahan pertama Barca dalam Liga Juara-Juara sejak kali terakhir tewas 2-3 kepada Shakhtar Donetsk 9 Disember lalu.
Barca, Rubin dan Dynamo Kiev kini terikat empat mata sementara Inter Milan pula mengumpul tiga mata selepas seri 2-2 dengan Kiev kelmarin.
"Semua pasukan mampu menewaskan satu sama lain dalam bola sepak," kata Guardiola.
"Saingan kumpulan ini sangat kuat kerana menampilkan empat juara liga negara masing-masing dan kami perlu berjuang bermati-matian sehingga mara ke peringkat seterusnya."
Aleksandr Ryazantsev memberi kelebihan buat Rubin pada minit awal permainan menerusi percubaanya dari jarak jauh.
Penyerang Sweden, Zlatan Ibrahimovic bagaimanapun menyamakan kedudukan buat Barca tiga minit selepas rehat sebelum Gokdeniz Kara deniz meledakkan gol kemenangan juara Rusia itu.
"Jika kami mahu mara ke pusingan seterusnya, kami perlu menang di Rusia (ke atas Rubin Kazan)," kata Ibrahimovic.
"Kami mempunyai beberapa peluang terbaik, namun tidak begitu bernasib baik."

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails