Saturday, October 3, 2009

Harimau Muda gegar Laos

Walaupun mendahului dua kali, Harimau Muda terpaksa akur dengan kekentalan semangat pemain Thailand yang mengikat Harimau Muda dengan 2 jaringan. Harimau Muda masuk ke bilik persalinan separuh masa pertama dengan mendahului 1-0 melalui rembatan Mohd Khairul Izuan pada minit ke-38.

Thailand bangkit melalui tendangan penalti pada minit ke 55 apabila Mohd Affize Faisal menjatuhkan lawan dalam kotak penalti. Harimau Muda kembali bertindak agresif serangan bertali arus, hasilnya pada minit ke 78, Wan Zack Haikal berjaya melepasi barisan pertahanan di sebelah kiri gol lawan sebelum melakukan tendangan yang mengelirukan dari sudut sukar untuk melepasi penjaga gol Thailand.

Thailand tidak mudah mengaku kalah apabila gerakan dari sebelah kiri gol Harimau Muda membuahkan hasil untuk mereka, hantaran silang disambut dari sebelah kiri dirembat oleh penyerang Thailand untuk menewaskan penjaga gawang, Muhammad Zamir pada minit ke 89.

Harimau Muda cuba menmburu kemenangan melalui beberapa gerakan pada minit-minit akhir. Gary Steven hampir menjaringkan gol, namun tendangannya singgah di palang gol pada masa tambahan.

Dalam perlawanan lain Vietnam dan Laos seri 2-2. Harimau Muda akan bertemu Vietnam pada perlawanan kedua pada 4 Oktober ini.


Gary Steven menunjukan aksi yang baik pada perlawanan sebentar tadi.

Wan Zaharulnizam cuba melepasi pertahanan Thailand melalui gerakan solo.


Wan Zack Haikal menjaringkan gol pada minit ke 78

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails