Thursday, October 22, 2009

Gol Tunggal Valencia Beri Manchester United Kemenangan Bermakna.



Gol tunggal Antonio Valencia pada lewat permainan sudah cukup memberikan Manchester United kemenangan tipis 1-0 ke atas CSKA Moscow di Luzhniki semalam, sekaligus mengekalkan rekod kemenangan 100% mereka dalam saingan Kumpulan B Liga Juara Eropah.
Valencia, yang baru meraikan jaringan pertamanya bersama United minggu lalu, menggandakan jumlah jaringannya itu dengan merembak masuk ketika permainan berbaki lima minit untuk ditamatkan.

Sir Alex Ferguson yang lebih memikirkan pertemuan dengan Liverpool hujung minggu ini, membuat lima pertukaran dari skuad yang menang ke atas Bolton dalam perlawanan terakhir mereka.
Nemanja Vidic kembali memperkuatkan benteng pertahanan United manakala John O’Shea dan Paul Scholes ditugaskan menjana bahagian tengah. Nani dan Fabio pula beregerak di sebelah kiri dan mempamerkan keserasian jitu ketika mereka mengatur serangan.
Kemenangan itu meletakkan United dalam kedudukan selesa untuk melangkah ke pusingan kalah mati dan kini sudah boleh memberi tumpuan kepada perlawanan penting menentang Liverpool dalam saingan EPL hujung minggu ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails