Sunday, October 25, 2009

Masa depan Benitez di tangan United


 Masa depan Benitez kini ibarat 'telur di hujung tanduk' untuk bersama Liverpool


Pengurus Liverpool, Rafael Benitez yakin pertemuan menentang seteru utamanya, Manchester United hari ini merupakan peluang terbaik buat Reds untuk mengakhiri persembahan tidak menentu akhir-akhir ini.
Apa yang pasti, pasukan bimbingan Benitez menanti pertemuan di Anfield itu dengan rekod persembahan paling buruk dalam tempoh 22 tahun dengan mengalami empat kekalahan.
Reds memulakan kempen liga musim ini dengan harapan tinggi untuk mengakhiri penantian 20 tahun untuk menjuarai Liga Perdana England.
Namun, sebaliknya kelab itu ketinggalan tujuh mata di belakang pendahulu, United dan prospek menjadi salah sebuah pasukan terbaik merebut gelaran juara mungkin tambah sukar jika tewas.
Perjalanan suram kelab itu pada musim ini memaksa Benitez tidak punya pilihan melainkan berkerja keras bagi meyakinkan peminat setia bahawa dia adalah orang paling tepat untuk membawa pulang trofi kejuaraan ke Anfield.
Terbaru, peminat-peminat Liverpool turut merancang melakukan protes sebelum perlawanan bermula terhadap pemilik Reds dari Amerika Syarikat, George Gillett dan Tom Hicks.
Tindakan yang bakal dilakukan oleh peminat setia kelab itu bakal menyerlahkan lagi tahap bahaya yang dilalui oleh kelab ternama England tersebut.
Adakah perkara itu masih belum memberi sebarang kebimbangan dan kesan buat Benitez jika pasukan bimbingannya itu tumpas kepada United pada pertemuan hari ini.
Bagaimanapun, Benitez bijak mengawasi situasi apabila menyembunyikan kebimbangan itu pada sidang akhbar sebelum bermulanya perlawanan.
Benitez begitu berkobar-kobar dalam usaha mempertahankan kedudukannya pada sidang akhbar tersebut.
"Saya sebenarnya tenang berhubung dengan kedudukan diri saya dengan kelab ini kerana saya tahu bagaimana kami berkerja di atas padang pada setiap hari.
"Pada masa dahulu, kami benar-benar telah melakukan tugas dengan baik dan kami tidak pernah mengubah perkara tersebut begitu banyak.
"Ia merupakan satu persoalan mengenai keyakinan. Kami tahu bahawa pasukan ini perlu melakukan peningkatan. Namun begitu pada masa ini, mencatat kemenangan adalah perkara utama.
"Sebagai pengurus, kamu tahu bilakah masa baik dan sebaliknya buat diri kamu. Pada masa ini, kami tahu bahawa pasukan ini harus melakukan peningkatan.
"Paling penting, kami harus mencatat kemenangan dan ia adalah berkaitan dengan persoalan masa. Saya pasti, sebaik sahaja kami mencatat kemenangan pertama, segalanya akan berubah.
"Pertemuan menentang United mungkin akan menjadi peluang tepat buat kami kerana ia adalah perlawanan penting menentang seteru utama.
"Peminat-peminat pastinya akan berada di belakang pasukan untuk memberi sokongan sejak minit pertama perlawanan bermula sehingga tamat. Kami boleh mengubah segalanya," kata Benitez.

 Malam ini jam 9.55 malam,secara langsung di ASTRO siaran 812

BERIKUT ADALAH KEPUTUSAN  PERLAWANAN YANG BERLANGSUNG SEMALAM:


Burnley 1-3 Wigan

Chelsea 5-o Blackburn

Tottenham 0-1 Stoke City

Birmingham 2-1 Sunderland

Hull City 0- Portsmouth

Wolverhampton 1-1 Aston Villa

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails