Monday, October 19, 2009

Ferguson mula bimbang


BINTANG Manchester United, Dimitar Berbatov (tengah) memerhatikan rembatan unik yang dihasilkannya namun berjaya diselamatkan oleh penjaga gol Bolton Wanderers, Jussi Jaaskelainen (kanan) pada pertembungan Liga Perdana England di Old Trafford, Manchester, kelmarin. United menang 2-1.

Manchester United kini mula dilanda kebimbangan apabila Patrice Evra serta Ryan Giggs dipercayai mengalami kecederaan dan bakal terlepas peluang beraksi menjelang perlawanan Liga Juara-Juara dengan CSKA Moscow, Rabu ini. Sehubungan itu pengurus United, Sir Alex Ferguson berharap agar pemain pertahanannya dari Serbia, Nemanja Vidic akan kembali cergas bagi menggalas tugas pada pertengahan minggu ini.
Vidic terlepas beraksi pada pertemuan menentang Bolton kelmarin kerana masih bergelut dengan kecederaan buku lali.
Pertemuan kelmarin menyaksikan United mencatat kemenangan 2-1 ke atas Bolton di Old Trafford, sekali gus merampas kedudukan pendahulu Liga Perdana England daripada Chelsea.
Biarpun berharap Vidic kembali beraksi, namun bos United itu menyatakan dia sememangnya mengambil berat terhadap dua pemain yang menjadi sandarannya, Evra dan Giggs.
Kedua-dua pemain tersebut mengalami kecederaan ketika beraksi menentang Bolton.
Prestasi United ketika menentang Bolton bukanlah satu persembahan yang meyakinkan.
Biarpun begitu, Red Devils masih berjaya merampas kedudukan pendahulu liga dan kelab itu sangat berterima kasih kepada Aston Villa kerana berjaya menundukkan Chelsea.
Meskipun Ferguson masih berharap agar benteng pertahanannya dapat memperbaiki kelemahan yang ada, tetapi pengendali dari Scotland itu tetap gembira apabila pasukan kendaliannya kembali berada di puncak liga biarpun pada masa yang sama menerima perkhabaran kecederaan.
Pertahanan United adalah kunci kepada kejayaan kelab itu merangkul kejuaraan liga musim lalu.
Namun Ferguson mengakui bahawa persaingan liga kali ini adalah lebih mencabar. Malah dia turut yakin bahawa pemain-pemainnya boleh melakukan sesuatu yang lebih baik.
"Giggs diragui untuk beraksi pada pertemuan di Moscow kerana bertembung. Kami akan melihat perkembangan Evra esok (hari ini) dan dia juga berada dalam keadaan meragukan.
"Vidic mungkin berada dalam keadaan baik dan secara pasti, dia akan cergas untuk pertemuan menentang Liverpool (Ahad ini).
"Selain itu, saya juga berpendapat bahawa Dimitar Berbatov juga dalam keadaan baik dan pada masa yang sama, kami mahu Wayne Rooney kembali beraksi.
"Rooney dijangka akan bersedia bermain menentang Liverpool," kata Ferguson ketika dia meneliti senarai pemain yang menjadi kepercayaannya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails