Tuesday, October 6, 2009

Rekod Kemenangan Lebur, Sevilla Buat Kejutan Tundukkan Real Madrid.




Rekod kemenangan 100% Real Madrid dalam saingan Liga Primera Sepanyol lebur di Ramon Sanchez Pizjuan apabila tewas 1-2 kepada Sevilla yang kini menang lima dari enam perlawanan pertama mereka.

Kehilangan beberapa pemain bintang, Real bermain tanpa arah pada babak pertama dan mereka ketinggalan pada minit ke-33 hasil tandukan Gonzales Jesus Navas.

Pepe mengembalikan semangat Real dengan gol penyamaan pada minit ke-48 namun Renato memastikan kemenangan Sevilla apabila menanduk masuk gol kedua pada minit ke-66 untuk membolehkan Sevilla berada di tangga ketiga, sama mata dengan Real tetapi ketinggalan tiga mata kepada pendahulu, Barcelona.

Real turun tanpa kelibat pemain termahal dunia, Cristiano Ronaldo yang telah menjaringkan sembilan gol musim ini tetapi gagal pulih dari kecederaan buku lali yang dialaminya ketika pertemuan menentang Marseille dalam saingan Liga Juara Eropah pertengahan minggu lalu.

Lassana Diarra, Alvaro Arbeloa, Ruud van Nistelrooy dan Fernando Gago juga tiada dalam senarai pemain Real dan ia ternyata memberi kesan kepada prestasi keseluruhan Real dalam perlawanan itu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails