Saturday, October 24, 2009

Rooney Tidak Akan Sertai Kunjungan Ke Anfield - Ferguson.


 Rooney dan Torres tidak dapat beraksi untuk pertembungan diantara kedua-dua kelab mereka malam esok.

Pengurus Manchester United, Sir Alex Ferguson mengesahkan yang Wayne Rooney akan mengikut jejak Fernando Torres untuk tidak beraksi kerana mengalami kecederaan serius dan tidak akan menyertai kunjungan kelab itu ke Anfield untuk berhadapan dengan seteru ketatnya dalam saingan EPL Ahad ini.


Penyerang United itu telah diketepikan akibat kecederaan rusuk sejak saingan kelayakan Piala Dunia menentang Ukraine tempoh hari dan dia belum pulih sepenuhnya dari kecederaan itu.
Ferguson masih menaruh harapan yang penyerangnya itu dapat diturunkan namun tahap kecergasannya menjadi penghalang, sama seperti masalah yang dihadapi pemain tengah United, Darren Fletcher.


“Saya tidak dapat memberi gambaran sebenarnya tentang kecederaan mereka, masih banyak lagi proses yang perlu dilalui Rooney dan Fletcher,” kata Ferguson.


Pemain tengah veteran, Ryan Giggs dijangka akan kembali dalam skuad utama selepas persembahan hambar ketika menentang Bolton Wanderers sebelum ini manakala Patrice Evra pula dikatakan sudah pulih dari kecederaan buku lali.


Ferguson juga mengesahkan yang kesemua pemain yang menyertai kunjungan ke Moscow untuk saingan Liga Juara Eropah hari Rabu lalu berada dalam keadaan cergas dan bersedia untuk diturunkan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails