Monday, October 19, 2009

Bekas bintang Liga Inggeris temui peminat bulan depan






 Liga Perdana Inggeris (EPL) akan kembali ke Malaysia, November ini bagi menjayakan kejohanan bola sepak EPL Masters Malaysia 2009.

Nama-nama besar seperti Ian Rush, Dwight Yorke, Andrei Kanchelskis, David May, Viv Anderson, dan Ray Parlour akan bermain atas nama kelab lama masing-masing bagi merebut kejuaraan yang masuk edisi kedua di Malaysia.

“Kami teruja dengan penganjuran acara hebat ini di Stadium Putra. Ia adalah pentas terbaik bagi seluruh isi keluarga menikmati aksi bekas bintang, selain acara sampingan,” kata Pengarah Komersial Kumpulan Footbal Focus, Robert Teasdale.

Bekas pemain Manchester United, May dan Anderson yang hadir sama pada majlis pengumuman itu, menyatakan kegembiraan mereka kembali ke Malaysia untuk kejohanan ini.

“Semua pemain seronok dengan kejohanan yang berlangsung tahun lalu, kebanyakan daripada mereka pertama kali datang ke Malaysia. Saya tidak hairan jika mereka tidak sabar untuk kembali tahun ini,” kata Anderson.

Bagi May pula, keghairahan peminat di Malaysia mendorong pemain-pemain beraksi di sini, sekali gus menghidupkan semula suasana zaman kegemilangan mereka.

Kejohanan bakal berlangsung di Stadium Putra, Bukit Jalil pada 22 November depan. Tahun lalu, Liverpool muncul juara selepas menewaskan United dalam perlawanan akhir kejohanan yang julung kali diadakan di Asia.



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails