Thursday, September 24, 2009

Welbeck selamatkan United



Dilahirkan di Longsight, pemain antarabangsa skuad bawah 21 England, Danny Welbeck membantu barisan sepuluh pemain Manchester United melangkah ke pusingan seterusnya dengan menewaskan Wolverhampton Wanderers 1-0 dalam saingan Piala Carling di Old Trafford semalam.

Dengan bergaya, Welbeck menyudahkan hantaran Michael Owen pada minit ke-66 untuk membolehkan juara bertahan itu melengkapkan senarai 16 pasukan yang akan bertarung di pusingan keempat kejohanan itu.

Seperti yang dijangka, Alex Ferguson melakukan perubahan dalam kesebelasan utama dari skuad yang menang 4-3 ke atas Manchester City dalam saingan EPL hari Sabtu lalu.

Masih memberi peluang kepada Michael Carrick dan Nani, kedua-duanya terlepas peluang dalam aksi minggu lalu, ditambah kehadiran Owen dan Thomas Kuszczak yang ingin membuktikan sesuatu, United turut dibarisi beberapa pemain muda.

Dengan meletakkan Frederico Macheda dan Welbeck di depan, tidak seperti kebiasaan menyebabkan Owen lebih banyak bertindak selaku watak pembantu.

Di sebalik kehilangan Fabio da Silva yang diarahkan keluar padang pada minit ke-30, Welbeck tidak mempersiakan kepercayaan Ferguson dengan meledakkan gol kemenangan United.


Berikut adalah keputusan penuh Piala Carling semalam.



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails