Saturday, September 26, 2009

Chelsea cari kemenangan ketujuh



Dengan memiliki kelebihan tiga mata sebagai pendahulu Liga Perdana England, Chelsea kini memburu kemenangan ketujuh berturut-turut. Kali ini, skuad kendalian Carlo Ancelotti (gambar) itu akan menjadi pasukan pelawat kepada Wigan.
Namun, berdasarkan pencapaian musim lepas, skuad The Blues itu memiliki kemampuan utnuk mencatat 12 kemenangan berturut-turut dalam liga.
Ancelotti juga berjaya memberi impak besar pada tugasan sulungnya dalam bola sepak England dan kemenangan pada kempen Liga Juara-Juara dan Piala Liga Rabu lalu membuktikan kewibawaannya sebagai pengurus terbaik dunia.
Chelsea merehatkan ramai pemain tonggaknya ketika kejayaan 1-0 ke atas Queens Park Rangers Rabu lalu, namun hari ini, Ancelotti pastinya menurunkan kesebelasan terbaiknya di Wigan.
“Jika kamu lihat saiz skuad kami, ramai pemain muda yang tidak dapat bermain setiap minggu, jadi perlawanan dengan QPR amat penting buat mereka untuk mendapat rentak,” kata pembantu Ancelotti, Ray Wilkins.
“Semuanya terpulang kepada pemain muda untuk merebut tempat dalam skuad utama dan mereka melakukannya dengan baik sekali dalam latihan dan juga liga simpanan.
“Kami mahu memenangi semua kejohanan yang disertai. Setiap pasukan yang turun menentang Chelsea mahukan kemenangan dalam kejohanan yang disertai.”

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails