Monday, September 21, 2009

Owen musnahkan impian City



Michael Owen mencuri kemenangan buat United dalam perlawanan yang penuh aksi menentang Manchester City yang berkesudahan 4-3.
Pada saat masa kecederaan telah pun tamat, hantaran terakhir Giggs kepada Owen yang sudah pasti merupakan serangan terakhir sebelum wisel tamat perlawanan ditiup berjaya disudahkan dengan baik oleh bekas pemain Newcastle itu.
United mendahului tiga kali dalam perlawanan ini namun serangan balas City berjaya menyamakan kedudukan semula atas bantuan kesilapan United. Carlos Tevez bermain menentang kelab lamanya itu dan kerja keras yang dipamerkan beliau menunjukkan kehebatan beliau di Old Trafford dahulu.
Ben Foster mengulangi kesilapan yang akhirnya memberikan jaringan penyamaan kepada City dan ianya hampir – hampir membantu meletakkan City dihadapan. Sementara Bellamy melakukan kejutan dengan dua jaringan yang sebenar – benarnya merupakan serangan balas yang sungguh menakjubkan.
Namun kealpaan barisan pertahanan City membiarkan Owen di saat perlawaan hampir tamat memusnahkan impian meengekalkan rekod tanpa kalah. “Apa yang boleh anda cakap? Kami berikan 3 gol kepada mereka. Kami sepatutnya menang 6-0, 7-0 jika kami bertahan dengan lebih baik. Kami sepatutnya menang dengan jaringan yang besar tetapi membuat kesilapan merupakan pemusnah kejayaan. Kami biasanya yang terbaik dalam pertemuan seperti ini,” kata Ferguson yang mengkritik pertahanannya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails