Sunday, September 27, 2009

Rekod Chelsea lebur ditangan Wigan

Didier Drogba of Chelsea gets tackled by Emmerson Boyce of Wigan AthleticRekod 100% Chelsea di bawah kendalian Carlo Ancelotti akhirnya lebur di tangan Wigan yang berjaya memastikan kemenangan bergaya 3-1.
Wigan yang tidak pernah mencatatkan kemenangan ke atas Big Four selama 34 perlawanan mengejutkan pasukan teratas liga itu yang kini telah dipintas oleh United. Ianya gara – gara kesilapan Peter Cech yang menghadiahkan sepakan penalti kepada kelab bimbingan Roberto Martinez itu dan turut dibuang padang akibat kekasaran beliau.
Jaringan penalti itu meletakkan Wigan mendahului Chelsea 2-1 tetapi ketiadaan Cech yang digantikan Hilario menambah keperitan lagi yang gagal menghalang asakan Wigan pada minit akhir perlawanan bagi memastikan kemenangan 3-1 mereka.
“Kami tidak bermain dengan baik. Ianya persembahan yang buruk. Saya tidak tahu kenapa kami tidak bermain dengan baik. Tetapi ini boleh terjadi selepas banyak kemenangan diraih. Kami perlu menerima kekalahan ini dan bersedia untuk menghadapi perlawanan seterusnya. Mereka bermain dengan baik. Saya terkejut. Ini ialah keputusan yang sebenar,” kata Ancelotti.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails