Wednesday, September 9, 2009

Robinho Akui Berminat Untuk Sertai Barcelona.

Robinho menimbulkan sedikit kemungkinan yang dia berpotensi untuk berpindah ke Barcelona bulan Januari ini apabila mengakui agak sukar baginya untuk menolak tawaran skuad yang memenangi tiga kejuaraan musim lalu itu.

Pemain Brazil itu menjadi bintang Manchester City apabila menyertai kelab itu dari Real Madrid dengan rekod British, 32 juta pound tetapi ada laporan mengatakan yang Robinho berkemungkinan kembali ke Sepanyol untuk bersama musuh ketat Madrid, Barcelona.

Di sebalik kejayaan memikat Zlatan Ibrahimovic dari Inter Milan, juara Sepanyol itu dipercayai sedang mencari seorang lagi penyerang dan Robinho adalah pilihan yang sesuai untuk menggantikan tempat Thierry Henry yang semakin berusia dalam skuad yang dipenuhi pemain berbakat itu.

Pemain berusia 25 tahun itu menjaringkan 14 gol dalam 33 perlawanan liga di bawah kendalian Mark Hughes tetapi dia tidak menolak kemungkinan untuk merebut peluang berpindah ke Nou Camp.

“Bukanlah mudah untuk berkata tidak kepada kelab seperti Barcelona,” kata Robinho. “Mereka adalah juara Eropah dan saya memang sukakan Sepanyol. Ia adalah kelab yang hebat dan saya gembira yang Barcelona memberi perhatian kepada saya.”

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails