Sunday, September 20, 2009

Man. United tak takut Tevez




Carlos Tevez bakal menerima sambutan sebagai musuh oleh penyokong-penyokong Manchester United andai dia beraksi di Old Trafford.
Demikian amaran yang dilontarkan pengurus United, Alex Ferguson menjelang pertemuan antara United dan City pada aksi Liga Perdana England malam ini.
Bagaimanapun, Tevez masih bergelut untuk pulih daripada kecederaan lutut dan belum pasti beraksi menentang bekas rakan sepasukannya dalam kunjungan sulungnya ke Old Trafford selepas berhijrah ke City musim ini.
Bagi Ferguson, dia langsung tidak menghiraukan sama ada Tevez beraksi atau tidak kerana dia menganggap Emmanuel Adebayor merupakan pemain terbaik City.
"Dia (Tevez) akan menerima kejutan daripada penyokong United. Suasana cukup berbeza ketika ini, mereka cukup emosi," kata Ferguson.
Ferguson turut membayangkan City hanya akan mula menjadi pasukan pilihan setiap kali pertemuan setempat di Manchester setelah dia bersara nanti.
United bakal turun tanpa Rio Ferdinand yang mengalami kecederaan pangkal paha dan Paul Scholes yang digantung perlawanan.
Sementara itu, pengurus City, Mark Hughes berkata, dia telah berbincang dengan pakar undang-undang kelab itu dan menyatakan mereka akan mencabar sebarang hukuman penggantungan terhadap Adebayor berhubung insiden cara dia meraikan gol ketika bertemu Arsenal minggu lalu.
Adebayor dikenakan penggantungan tiga perlawanan selepas menghentak muka penyerang Arsenal, Robin van Persie pada aksi tersebut.
"Saya rasa adalah penting untuk tidak melibatkan emosi ketika perlawanan dan itu sebahagian yang berlaku pada perlawanan besar," jelas Hughes.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails