Monday, September 28, 2009

'Chelsea belum cukup hebat'


PENYERANG Chelsea, Didier Drogba (kiri) bersaing dengan pertahanan Wigan, Emmerson Boyce di Stadium DW kelmarin. Chelsea tewas 1-3.


Pengurus Chelsea, Carlo Ancelotti akhirnya terpaksa mengakui kelemahan yang ada pada skuad kendaliannya musim ini.
Malah, pengurus dari Itali itu juga secara terbuka mendedahkan skuad The Blues masih belum cukup hebat selepas dimalukan 1-3 oleh Wigan dalam aksi Liga Perdana England kelmarin.
Kekalahan itu turut mencalar rekod bersih Ancelotti dalam enam perlawanan selepas tiba di Stamford Bridge awal musim ini.
"Kami tidak bermain dengan baik, ia satu aksi yang hambar. Saya tidak tahu kenapa kami gagal bermain dengan baik," kata Ancelotti.
"Tapi perkara sebegini boleh berlaku biarpun banyak kemenangan dicipta. Kami kena terima kekalahan ini dan perbaiki beberapa kelemahan pada aksi selepas ini.
"Wigan beraksi lebih baik daripada kami. Mereka sangat teratur dan bermain dengan corak menghiburkan. Saya sangat terkejut. Ini memang keputusan yang adil.
"Kami bermain baik pada 10 minit awal, tapi apabila ketinggalan satu gol, ia menjadi lebih rumit."
Terdahulu, Titus Bramble membuka jaringan buat Fulham sebelum Dider Drogba menyamakan kedudukannya pada babak kedua.
Namun, selepas Petr Cech diarahkan keluar padang, penyerang Colombia, Hugo Rodallega menyempurnakan penalti tersebut sebelum Paul Scharner menambah gol ketiga Wigan pada minit kecederaan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails