Monday, September 28, 2009

Torres dapat semangat


TORRES (kanan) meraikan jaringannya bersama Yossi
Benayoun di Anfield.


Selepas sekian lama berdiam diri, pengurus Liverpool, Rafael Benitez akhirnya bersuara.
Menurut Benitez, barisan pencabar dalam Liga Perdana England kini perlu berhati-hati ketika berdepan skuad The Reds itu ekoran kebangkitan luar biasa yang dipamerkan pemain bintangnya, Fernando Torres.
Kelmarin, Torres kembali menemui sentuhan pemusnahnya apabila meledakkan hatrik ketika Liverpool membelasah Hull City 6-1 di Anfield.
Torres kini menjaringkan lima gol dalam dua perlawanan terakhir, namun menariknya Benitez memberitahu penyerang Sepanyol itu masih belum mencapai prestasi terbaiknya.
"Dalam tiga perlawanan terakhir dia bermain dengan bagus, menunjukkan peningkatan dari segi mentaliti, kerajinan dan pergerakan," kata Benitez.
"Dia kini mula menunjukkan keupayaan sebenarnya, tapi saya rasa dia masih boleh melakukannya dengan lebih baik lagi.
"Paling utama ialah mentalitinya. Dia berusaha untuk belajar dan prestasinya akan meningkat. Tapi berapa banyak peningkatan sebenarnya terpulang kepada dirinya."
Torres, 25, menyertai The Reds dua musim lalu dan Benitez gembira melihat pelaburan yang dibuat ke atas pemain itu.
"Jika kamu lihat jumlah perpindahan £20 juta (RM111.3 juta) ketika kami membeli Torres, ia satu jumlah yang besar bagi kami," kata Benitez.
"Kami memutuskan untuk membawanya bukan hanya disebabkan kualiti yang ada pada pemain itu, tapi juga potensi dan masa depannya yang cerah." -

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails