Saturday, September 26, 2009

'Saya masih sayang United'


RONALDO terbukti hebat bersama Real Madrid.
"Saya masih sayangkan kelab Manchester United". Demikian kenyataan terbaru bintang Real Madrid, Cristiano Ronaldo.
Pemain sayap Portugal itu berpindah dari Old Trafford ke Real Madrid pada musim panas lalu dengan rekod £80 juta (RM444 juta)
Walaupun perpindahan tersebut berjaya merealisasikan impiannya, Ronaldo mengakui, dia masih lagi ada rasa sayang terhadap bekas kelabnya itu.
"Saya akan cuba menyaksikan perlawanan United di tele- visyen selagi mana saya mampu," kata Ronaldo.
"Saya masih ada keinginan untuk mengetahui apa yang berlaku di Old Trafford dan walau- pun saya di Real, saya sentiasa gembira apabila tahu United menang."
Ronaldo tidak memerlukan banyak masa untuk mempamerkan kehebatannya di kelab baru- nya itu apabila muncul pemain Real Madrid pertama berjaya meledakkan gol pada penampi- lan sulung dalam empat perla- wanan liga kelab tersebut.
Dia juga mengakui ada pemain yang mampu mengganti tempatnya di England.
"Saya lihat Nani sudah kerap diturunkan berbanding musim lepas. Ia bagus buat dirinya dan akan banyak membantu dalam meningkatkan permainannya.
"Kini dia ada banyak peluang untuk bermain dan dia mampu membuktikan kepada peminat bahawa dia juga seorang pemain yang hebat," kata Ronaldo.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails