Saturday, September 26, 2009

Ferguson beri amaran awal


PEMAIN United berjaya bangkit dengan permainan terbaik sejak kebelakangan ini.

"Kami belum mencapai tahap terbaik." Demikian peringatan pengurus Manchester United, Alex Ferguson kepada semua pencabarnya dalam saingan Liga Perdana England musim ini.
United akan berkunjung ke Stoke hari ini dengan reputasi selaku pasukan tangga kedua liga, iaitu kedudukan yang pastinya memberi kegembiraan kepada mana-mana pengurus lain.
Begitupun, Ferguson mengakui beliau masih lagi merasai kekalahan kepada Burnley, Ogos lalu meskipun pasukannya berjaya bangkit dengan enam kemenangan berturut-turut dalam semua kejohanan selepas itu.
Setakat ini, masih tiada bukti kukuh menunjukkan United merasai kehilangan Cristiano Ronaldo dan Ferguson bertegas, anak- anak buahnya akan mencapai tahap sebenar Oktober depan.
"Kami mengalami permulaan yang hambar, tidak diragui lagi mengenainya. Namun prestasi pasukan kami semakin baik," kata Ferguson.
"Persembahan terbaik kami ialah di White Hart Lane (menang 3-1 ke atas Tottenham). Saya gembira dengan prestasi sekarang. Kami memiliki skuad yang bagus dan masalah saya ialah siapa yang patut diturunkan.
"Biasanya pada bulan Oktober, kami akan menjadi lebih konsisten dan harapnya ia akan berulang sekali lagi.
"Skuad ini adalah satu skuad yang kuat dan satu-satunya masalah bagi saya ialah memilih siapa yang akan diturunkan pada setiap perlawanan."

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails