Friday, September 18, 2009

Inter, Barca sama hebat



PENYERANG Inter Milan, Eto'o (kiri) bersaing dengan pertahanan Barcelona, Carles Puyol pada aksi Liga Juara-Juara di San Siro kelmarin yang berakhir 0-0.


Inter Milan berjaya mengikat juara Eropah, Barcelona 0-0 pada aksi pembukaan Kumpulan F Liga Juara- Juara di San Siro kelmarin.

Pertemuan itu dilihat satu pertembungan di antara Samuel Eto'o dan Zlatan Ibrahimovic yang turun menentang bekas pasukan masing-masing, namun tiada seorang pun daripada mereka termasuk Lionel Messi dan Xavi yang berjaya memecah kebuntuan.

"Ini hanyalah permulaan awal kejohanan Eropah, perlawanan pertama. Kumpulan ini bukannya mudah, tidak diragui lagi," kata jurulatih Inter, Jose Mourinho.

"Ada kumpulan lain yang lebih mudah dan ada juga yang tidak mempunyai juara liga masing-masing. Dalam kumpulan kami, ada empat juara liga.

"Ia satu mata yang berharga apabila berdepan juara Eropah yang ketika ini mempamer aksi terbaik dalam bola sepak Eropah.

"Saya gembira dengan cara kami bermain, dengan penuh konsentrasi. Kami juga bagus dari segi bertahan."
Jurulatih Barcelona, Pep Guardiola berkata, pasukannya perlu lebih kreatif untuk mencipta kemenangan, namun enggan menyalahkan Ibrahimovic yang gagal beraksi baik.

"Mungkin kami tidak memiliki banyak peluang tetapi bukannya mudah untuk berdepan kelab dari Itali. Tiada yang lebih daripada itu, kami hanya tidak memiliki banyak peluang," kata Guardiola.

"Ibrahimovic bermain dengan baik. Dia memiliki peluang baik pada babak pertama. Begitu juga dengan babak kedua, cuma ia bukannya mudah tetapi dia tetap terus mencuba dan saya berpuas hati dengannya."


No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails