Monday, September 21, 2009

Chelsea kekal di persada liga

Wilson Palacios of Tottenham Hotspur battles for the ball with Nicolas Anelka of ChelseaChelsea mengekalkan kedudukan teratas liga dengan kemenangan mudah menentang Tottenham di Stamford Bridge 3-0.
Ashley Cole meletakkan The Blues untuk kemenagan yang selesa pada babak pertama dengan tandukannya sebelum Michael Ballack menjadikannya dua pada minit ke 57. Didier Drogba pula mengesahkan kemenangan keenam Chelsea dalam enam perlawanan liga untuk meninggalkan United 3 mata dihadapan.
Ianya menjadi semakin sukar bagi Spurs yang ketiadaan pertahanan utama, Ledley King danSebastien Bassong akibat kecederaan yang sudah cukup memeningkan Harry Redknapp di bahagian pertahanan kelabnya. Bagaimanapun Chelsea terpaksa menerima berita buruk berikutan Drogba yang cedera teruk 7 minit sebelum tamat perlawanan.
“Semua pemain melakukan tugas dengan sangat bagus. Perlawanan adalah mudah di babak kedua. Jika kamu tidak melakukan tugas dengan baik menentang Spurs, kamu tidak boleh menang 3-0. Kami perlu mengekalkan momentum kemenangan dan bersedia untuk perlawanan berikutnya menentang QPR dalam saingan Piala Liga,” ulas Ancelotti.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails