Sunday, September 20, 2009

Berang Dikeluarkan, Ferguson Kurang Senang Dengan Sikap Rooney.



Pengurus Manchester United, Sir Alex Ferguson kurang senang dengan sikap panas baran Wayne Rooney setelah pemain itu digantikan ketika perlawanan menentang Besiktas dalam saingan Liga Juara Eropah yang dimenangi oleh United 1-0 di Istanbul hari Selasa lalu.

Rooney, yang bermain sebagai penyerang tunggal sepanjang sejam perlawanan, menghantuk kepalanya sebelum melemparkan kasutnya setelah meninggalkan padang.


“Dia memang tak menjangka akan dikeluarkan. Dia adalah pemain yang amat bertenaga jadi dia ingin bermain sepanjang masa,” kata Ferguson.

“Dia telah bermain selama sejam sebagai penyerang tunggal dan itulah sebabnya dia dikeluarkan. Ia adalah sebahagian dari strategi kami mengeluarkannya.”

Diberi tugasan berat dalam dua perlawanan antarabangsa bersama England, dan menerima cabaran sengit ketika menentang Tottenham Hotspur, di mana dia menjadi sebahagian pasukan yang terpaksa bermain dengan sepuluh pemain, Rooney seharusnya memerlukan rehat, terutama kerana United akan bertemu Manchester City dalam saingan EPL hari ini.

Bagaimanapun, Rooney jelas sekali tidak berpuas hati dan menunjukkan kemarahannya sebaik dia dikeluarkan untuk digantikan sehingga diejek oleh penyokong Besiktas. Keadaan sedikit tegang apabila kata-kata kesat dilemparkan menyebabkan pengawal keselamatan stadium terpaksa mengawal keadaan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails