Sunday, September 20, 2009

United Mahu Ajar City



ADEBAYOR tidak dapat mengetuai jentera serangan City malam esok kerana menjalani hukuman penggantungan perlawanan.











Sejak beberapa musim lalu, Manchester United sering dilihat mampu memberi pengajaran berguna kepada beberapa pesaing baru yang cuba mencabar mereka.
Malam esok, jika mereka berjaya melakukannya sekali lagi ia pasti menjadi satu kepuasan cukup bermakna kerana lawan mereka kali ini ialah jiran setempat, Manchester City.

Kekayaan City yang kini dibarisi pemain-pemain bintang bakal menjadikan pertemuan di Old Trafford itu sesuatu yang ditunggu-tunggu berbanding musim-musim sebelum ini.Namun, para pemain United bersedia memusnahkan reputasi angkuh City itu berdasarkan keyakinan diri yang dimiliki mereka.
"Mereka (City) mahu menunjukkan kepada semua yang mereka adalah raja di Manchester ini tetapi mereka sebenarnya belum mencapai status itu. Kami akan pastikan itu tidak akan berlaku," kata pemain pertahanan United, Patrice Evra.
Pertemuan setempat itu pasti menjadi penanda aras buat pengurus City, Mark Hughes sama ada pasukannya itu benar-benar mampu untuk memecah dominasi empat pasukan terhebat di England.
Bagaimanapun, City bakal turun tanpa Emmanuel Adebayor yang digantung tiga perlawanan, Robinho dan Roque Santa Cruz yang mengalami kecederaan serta Carlos Tevez yang masih bergelut untuk pulih daripada kecederaan lutut.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails