Tuesday, September 29, 2009

Kejutan pemain Asia



GANDINGAN Bopanna (atas) dan Qureshi berjaya melakar kejutan apabila mengalahkan pilihan keempat, Aspelin dan Hanley semalam.


PEMAIN India, Rohan Bopanna dan pemain Pakis- tan, Aisam-UI-Haq Qureshi membuktikan bahawa warga Asia mampu meningkat dalam sukan tenis antarabangsa apabila beregu lelaki itu melakukan kejutan dengan menumpaskan pasangan pilihan keempat, Simon Aspelin ( Sweden) dan Paul Hanley dari Australia pada Kejohanan Tenis Terbuka Malaysia Proton di Stadium Putra, Bukit Jalil semalam.
Beregu India-Pakistan itu mendominasi permainan daripada awal hingga ke akhir dengan kemena- ngan 6-3, 6-4.
Mereka mengambil masa sejam untuk menamatkan saingan.
Pada pusingan kedua esok, Rohan dan Aisam akan berdepan sama ada pasangan Karol Beck (Solvakia) dan Jordan Kerr (Australia), atau Igor Kunitsyn (Rusia) dan Jaroslav Levinsky (Czech Republic).
Dalam satu lagi perlawanan, pasangan Stephen Huss (Australia) dan Scott Lipsky (Amerika Syari- kat) menumpaskan Christopher Rochus (Belgium) dan Martin Vassallo Arguello (Argentina) 6-4, 6-3.
Dalam tiga perlawanan bagi acara perseorangan, dua pemain wild card, Taylor Dent dari Amerika Syarikat mengalahkan Andrey Golubev (Kazakhs- tan) 4-6, 6-3, 7-6 (4), dan Marcos Baghdatis dari Cyprus menang ke atas Lu Yen-Hsun (Taiwan) 4-6, 6-3, 7-6(5).
Satu lagi perlawanan menyaksikan Brendan Evans menundukkan Michael Yani 6-3, 6-4, kedua-duanya dari Amerika Syarikat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails