Tuesday, September 29, 2009

Cita-cita besar Liverpool


TORRES sekali lagi menjadi taruhan The Reds untuk menggempur kubu Fiorentina di Florence awal pagi esok.





Juara Eropah lima kali, Liverpool turun dengan misi untuk mencipta kemenangan ke atas Fiorentina dalam saingan Kumpulan E Liga Juara-Juara awal pagi esok meskipun hanya menang 1-0 ke atas Debrecen di Anfield pada aksi pembukaan sebelum ini. Skuad Rafael Benitez akan bertandang ke Florence dengan suntikan semangat yang tinggi selepas membelasah Hull City 6-1 dalam kempen Liga Perdana England, Sabtu lalu.
Menjelang pertemuan dengan Chelsea hujung minggu ini, The Reds pastinya mahu meneruskan momentum cemerlang itu dengan harapan meraih kejayaan di Itali pagi nanti.
"Sebagai sebuah pasukan, kami kini dalam keadaan yang baik," kata Torres yang meledakkan hatrik ketika mengalahkan Hull.
"Kami masih belum berada pada tahap terbaik kami tetapi semuanya akan berlaku tidak lama lagi," janjinya kepada peminat The Reds.
Liverpool mempamerkan kebangkitan menakjubkan ketika menjuarai trofi ini pada 2005 di Istanbul dengan mengalahkan AC Milan, namun mereka masih lagi kehausan kejayaan liga domestik sejak 1990.
Fiorentina pula kini di tangga keempat Serie A, dua mata di belakang pendahulu, Sampdoria.
Kelab Itali itu kini sekali lagi mengharapkan prestasi terbaik daripada penyerang Romania, Adrian Mutu untuk menembusi kubu Liverpool pagi esok.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails