Tuesday, September 29, 2009

Ramai mohon kerja dengan pasukan 1MF1T

KEGHAIRAHAN orang ramai terhadap Pasukan Formula Satu 1Malaysia (1MF1T) kini mulai membahang jika dilihat kepada maklum balas yang diterima terhadap tawaran untuk bekerja dengan pasukan F1 negara yang pertama itu.
"Dalam masa hanya beberapa jam selepas 225 jawatan kosong dalam pasukan itu diiklankan, pasu- kan ini telah menerima lebih 6,000 permohonan menerusi e-mel," kata ketua pasukan Datuk Seri Tony Fernandes.
"Ia adalah tanda sokongan yang cukup besar, dan e-mel pasukan dibanjiri oleh pemohon warga tempa- tan yang menawarkan kemahiran masing-masing buat 1MF1T ini," katanya semalam.
Fernandes yang juga peneraju syarikat penerba- ngan AirAsia berkata, beliau menjangka jumlah pe- mohon akan meningkat apabila iklan yang sama dibuka di Singapura dan Jakarta dalam masa terdekat.
Katanya, kemahiran dalam bidang kejuruteraan teknikal adalah aspek yang amat diperlukan pasukan itu, termasuk aspek aerodinamik, reka bentuk komposit, eletronik, reka bentuk kotak gear, hidraulik serta penyelidikan dan pembangunan.
Fernandes berkata, beliau yakin 1MF1T akan memulakan kempen mereka dalam F1 dengan menyer- tai perlumbaan pembukaan musim depan di Bahrain pada 14 Mac.
"Percayalah, tunggulah sehingga Februari," kata- nya.
Beliau menambah, kereta pasukan itu akan diuji pada awal Februari di Litar Antarabangsa Sepang, yang turut menjadi pangkalan pasukan itu, dan juga gelanggang Grand Prix Malaysia.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails