Tuesday, July 14, 2009

Yang pasti perlawanan dikira Fifa



ZAQUAN ADHA (kiri) bersaing dengan pemain Zimbabwe, Voster Chitema pada perlawanan persahabatan di Stadium KLFA, Cheras kelmarin.


JURULATIH skuad negara, K Rajagobal tetap memandang serius walaupun lawan mereka pada aksi persahaba- tan malam kelmarin bukan skuad kebangsaan.

Pasukan Zimbabwe hanya diwakili pemain kelab Monomotapa United untuk aksi persahabatan antarabangsa itu.

"Saya tetap memandang serius walaupun lawan bukan skuad kebangsaan," kata Rajagobal.

"Sekurang-kurangnya kita ada juga dua perlawanan ujian dengan Zimbabwe ini sebelum bertemu Manchester United, Sabtu ini.

"Ketika separuh masa pertama, kita boleh lihat Zimbabwe beraksi agresif dan memberi saingan kompetitif kepada pasukan kita. Mungkin juga mereka masih keletihan kerana baru tiba.

"Apa pun, saya mahu semua pemain tetap memandang serius perlawanan kedua pada Selasa (hari ini)."

Pada perlawanan tersebut, Malaysia mendahului 1-0 pada babak pertama menerusi sepakan penalti Safiq Rahim (minit ke-45) sebelum tiga lagi gol daripada Indra Putra Mahayuddin (49), Farderin Kadir (85) dan Nor- shahrul Idlan Talaha (88) untuk kemenangan bergaya 4-0 ke atas Zimbabwe.

"Kita memang bermula agak perlahan tetapi berjaya meningkatkan tempo secara perlahan-lahan. Mungkin kerana ini perlawanan pertama kita.

"Bagaimanapun, kemenangan ini cukup penting untuk menaikkan moral pemain tetapi dalam masa yang sama mereka perlu bekerja keras lagi untuk meningkatkan persembahan," jelas Rajagobal.

Pada aksi kelmarin, Rajagobal meletakkan tugas menjaga gawang kepada penjaga gol Perlis, Farizal Marlias.

Barisan pertahanan dikemudi ketua pasukan, Norhafiz Zamani Misbah, Aidil Zafuan Radzak, Mazlizam Mohamad dan Asraruddin Putra Omar sebelum Rajagobal memasukkan secara berperingkat Mat Sabre Abu, Azmi Muslim dan Muslim Ahmad.

Jentera tengah pula dibarisi Safiq, Amar Rohidan, S. Kunalan dan Indra sebelum mereka digantikan satu persatu pada babak kedua oleh G. Mahathevan, Bunyamin Umar, Amirulhadi Zainal dan Baddrol Bakhtiar.

Bahagian serangan pula menyaksikan gandingan Amri Yahyah bersama penyerang muda, Zaquan Adha.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails