Friday, July 17, 2009

100,000 dijangka saksi aksi Man United




Para penyokong dan peminat dinasihati datang seawal pukul 12 tengahari di perkarangan stadium Nasional Bukit Jalil untuk elakkan daripada kesesakan teruk yang dijangka akan berlaku.

SERAMAI 100,000 penyokong dijangka membanjiri Stadium Nasional Bukit Jalil bagi menyaksikan perlawanan bola sepak di antara Manchester United menentang skuad Malaysia pada perlawanan sempena Jelajah Asia 2009, Sabtu ini. Hanya 5000 tempat sahaja yang diperuntukkan untuk meletak kereta.

Pegawai Turus Penguatkuasa/Operasi, Deputi Superintendan, Ng Fook Long berkata semua laluan masuk ke stadium itu akan sesak teruk dan menyebabkan kesukaran perjalanan.
"Orang ramai dinasihatkan supaya merancang perjalanan terlebih dulu. Tiada laluan akan ditutup sepanjang perlawanan itu sebaliknya polis trafik akan menjalankan pemantauan dari masa ke semasa.

"Kita turut menyediakan hampir 5,000 tapak meletak kereta dan kira-kira 2,000 tapak bas di sekitar kawasan stadium bagi memudahkan penyokong meletakkan kenderaan mereka," katanya pada sidang media, semalam.

Jalan dijangka sesak nanti ialah Jalan North, Jalan West, Puchong Link, Jalan Games Vilage, Jalan Stadium Hoki, Jalan Stadium Putra dan Jalan Majlis Sukan Negara.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails