Wednesday, July 15, 2009

Dia khianati saya - Ferguson




Pengurus Manchester United, Alex Ferguson (gambar)

mendakwa, Carlos Tevez telah mengkhianatinya apabila mengadakan perbincangan dengan Manchester City, Januari lalu.

Awal minggu ini, Tevez telah menandatangani kontrak selama lima tahun di Eastlands untuk melengkapkan perpindahannya berharga £26.5 juta (RM155.2 juta).

Ferguson memberitahu, beliau telah berusaha beberapa kali memujuk penyerang Argentina itu kekal di Old Trafford.

"Saya rasa mereka (Tevez dan City) telah mencapai perjanjian sekitar Januari lalu kerana saya telah bercakap dengannya dan menawarnya peluang tinggal di sini," kata Ferguson.

"Saya menghubunginya ketika dia bercuti tetapi dia tidak pernah menjawabnya. Saya hantar pesanan kepadanya dua kali, dia juga tidak menjawabnya. Jelas sekali dia telah membuat keputusannya."

Dalam pada itu, Ferguson meng- umumkan tiada lagi pemain baru akan hadir ke Old Trafford pada musim perpindahan ini.

Pengurus United itu dilaporkan masih mempunyai baki £60 juta (RM350 juta) hasil daripada penjualan Cristiano Ronaldo ke Real Madrid.

Namun, peminat United hanya dapat melihat ketibaan Antonio Valen- cia dengan harga £17 juta (RM99.3 juta), Gabriel Obertan £3 juta (RM17.5 juta) dan Michael Owen secara percuma.

"Kami sentiasa perlu membayar lebih dan musim ini kami tidak bersedia untuk melakukannya. Saya gembira dengan tiga pemain baru ini dan ia melengkapkan urusan kami," jelas Ferguson.

Sebelum ini, United gagal memikat penyerang Lyon, Karim Benzema apabila Real Madrid mencantas usaha mereka itu.

United turut membatalkan usaha membeli perancang Bayern Munich, Franck Ribery kerana harganya yang tinggi iaitu £50 juta (RM292 juta).

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails