Wednesday, July 29, 2009

Mourinho tawar diri kemudi ManU

Jose Mourinho menawarkan dirinya untuk menggantikan tempat Sir Alex Ferguson jika pengurus Manchester United itu meninggalkan Old Trafford suatu hari nanti.

Selepas 23 tahun mengemudi United, Ferguson langsung tidak menunjukkan sebarang tanda bahawa dia mahu berundur daripada status pengurus yang disandangnya.

Image
Mourinho bersedia menjadi pengurus United bila-bila masa jika pihak pengurusan kelab itu mahu mendapatkan khidmatnya nanti

Mourinho menegaskan bahawa dia adalah individu yang tepat untuk meneruskan kegemilangan United sekiranya ketua pengarah eksekutif, David Gill dan ahli lembaga pengarah United sekiranya Ferguson bersara kelak.

"Saya akan menimbangkan tawaran ke Manchester United. Itu pun jika mereka benar-benar mahukan saya menggantikan Ferguson," katanya kepada Daily Mirror.

Mourinho mengakui menyukai England yang mempunyai peminta bola sepak yang sentiasa ghairah dengan menjadikan setiap perlawanan begitu menakjubkan.

Jurulatih dari Portugal itu yakin bahawa rekod cemerlang yang dipegangnya sepanjang mengemudi pasukan dari tiga liga berasingan adalah bukti jelas bahawa dia mampu menggalas tugas berat menguruskan kelab terbaik dunia itu.

Antara bukti kecemerlangannya ialah kemampuannya membantu Inter Milan meraih semula status juga liga Serie A musim ini di bawah kendaliannya.

Sebaliknya bekas kelabnya, Chelsea sekadar menduduki tempat ketiga dalam Liga Perdana Inggeris (EPL) sejak beliau meninggalkan kelab itu pada 2007.

"Sejak saya meninggalkan Chelsea, saya menjadi juara semula tetapi mereka pula sudah tidak menjadi juara lagi. Saya kekal menang dan mereka tidak," kata Mourinho.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails