Saturday, July 11, 2009

Johnson yakin musim depan milik Liverpool

Glen Johnson yang baru saja menyempurnakan perpindahan sebanyak £17 juta (RM99 juta) dari Portsmouth yakin Liverpool mampu merampas gelaran juara Liga Perdana Inggeris (EPL) daripada Manchester United musim depan selepas sekadar menduduki tangga kedua musim lalu.

Pemain pertahanan England itu yang diperkenalkan kepada umum kelmarin merupakan pemain pertama yang dibawa masuk ke Anfield pada musim panas ini.

"Liverpool mempamerkan aksi menakjubkan musim lalu. Saya berharap agar kami boleh mengumpul seberapa banyak mata sekali gus merampas trofi berkenaan daripada United.

Glen Johnson
Johnson berazam membantu Liverpool dalam meraih gelaran juara EPL musim depan

"Kami boleh pergi lebih jauh dalam setiap perlawanan. Namun kami hanya mahu menjuarai EPL dan ia akan menjadi permulaan baik untuk kelab ini.

"Liverpool semakin hampir musim lalu dan hanya dibezakan dengan beberapa mata saja. Jika kami boleh mengumpul lebih banyak mata musim depan dan tidak melakukan kesilapan remeh, gelaran juara akan menjadi milik kami," kata Johnson.

Johnson pernah memenangi gelaran juara ketika mewakili Chelsea selepas berhijrah dari West Ham pada usia remaja.

"Liverpool antara kelab yang menakjubkan dan mempunyai sejarah tersendiri. Saya mahu menjadi sebahagian daripada sejarah kelab ini.

"Kami mempunyai beberapa pemain hebat dan saya mahu berhijrah ke sini untuk membantu Liverpool menjuarai liga.

"Saya boleh memperbaiki kelemahan begitu juga pemain lain. Saya mahu meningkat dalam setiap aspek permainan," katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails