Friday, July 10, 2009

Barca terdesak jual Eto'o dapatkan Fabregas

Barcelona kini terdesak untuk menjual Samuel Eto'o kepada Manchester City supaya dapat mengumpul bayaran secukupnya bagi membawa masuk Cesc Fabregas dari Arsenal.

Menurut Daily Star, Barca berhasrat menjual Eto'o sekitar €29 juta (RM144 juta) tetapi masih belum pasti mengenai masa depan pemain Cameroon itu.

Pengurus, Pep Guardiola kini sedang berusaha mencari pemain yang mampu menguatkan barisan tengah Barca pada musim depan.

SAMUEL ETO'O
Barca terdesak menjual Eto'o bagi mencukupkan bayaran untuk membawa masuk bintang Arsenal, Fabgregas ke Nou Camp

Pada mulanya, Fabregas bukanlah merupakan sasaran utama Barca, tetapi minat Real Madrid ke atas pemain muda Sepanyol itu telah mengubah pendirian kelab Catalan tersebut yang pastinya tidak rela melepaskan bintang kelahiran akademi mereka itu ke Bernabeu.

Naib Presiden Barcelona, Jaumer Ferrer dipetik Daily Star sebagai berkata, Guardiola ketika ini benar-benar mahu membuka satu pembelian pemain tengah terbesar dengan secepat mungkin.

"Kami yakin mampu mendapatkan seseorang yang kami mahukan dan setiap orang tahu pemain mana yang kami miliki selepas ini," katanya.

Barca dijangka membayar sekitar €46 juta (RM228 juta) untuk mendapatkan Fabregas dengan Arsenal kemungkinan besar meminta Yaya Toure dijadikan pertukaran dalam pembelian pemain tengahnya itu.

Namun Barca mungkin tidak bersetuju untuk menyerahkan Toure memandangkan dia baru saja menandatangani kontrak baru.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails