Wednesday, July 29, 2009

Owen mampu pecah rekod jaringan Charlton

Bintang veteran Manchester United, Ryan Giggs menyatakan hasratnya untuk melihat penyerang baru Red Devils, Michael Owen memecahkan rekod jaringan gol lagenda England, Sir Bobby Charlton.

Giggs musim lalu berjaya mengatasi rekod penampilan Charlton dengan mewakili United dalam 759 perlawanan di mana dia kini sudah melakukan 805 penampilan dan masih cergas untuk terus bermain.

Pemain kelahiran Wales itu memuji Owen selepas bekas penyerang Enbgland itu menjaringkan empat gol sepanjang siri Jelajah United ke Asia.

MICHAEL OWEN
Giggs percaya Owen bakal memecahkan rekod penjaring terbanyak England, Charlton dalam 15 perlawanan akan datang

Giggs percaya bekas penyerang Liverpool itu mampu menampilkan lebih banyak kejutan selepas pulang semula ke England bagi menghadapi saingan merebut Piala Audi minggu ini.

Jika Owen mampu beraksi cemerlang nanti, tidak mustahil dia dapat memikat semula hati Pengurus England, Fabio Capello.

Owen tidak mendapat tempat dalam skuad England pimpinan Capello kerana dia didapati tidak cergas sepenuhnya untuk bermain dalam kesebelasan utama.

Giggs bagaimanapun yakin bahawa Owen tidak akan mengambil masa yang lama untuk meledakkan sembilan gol bagi menyamai rekod 49 gol yang dicipta Charlton.

"Dia mampu melakukannya. Ia rekod yang sukar diatasi kerana ia gagal dipecahkan sekian lama.

"Namun jika anda menganalisis karier Owen dan menyaksikan jaringannya, dia mempunayi kemampuan untuk menyamai rekod Charlton jika diturunkan dalam 15 perlawanan lagi," kata Giggs.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails