Saturday, July 11, 2009

Benzema ke Bernabeu untuk realisasi impian Real


Karim Benzema

Karim Benzema mendedahkan dia menolak tawaran daripada Barcelona dan Manchester United kerana ingin merealisasikan perpindahan impian ke Real Madrid.

Penyerang Perancis itu yang menjaringkan 54 gol sepanjang dua musim di Lyon menjadi buruan kelab terkemuka Eropah sebelum tawaran Real sebanyak €35 juta (RM174 juta) diterima minggu lalu.

"Ada beberapa kelab menghubungi saya termasuk Manchester United, Inter Milan dan Barcelona namun saya memilih untuk berhijrah ke Bernabeu.

KARIM BENZEMA
Benzema tersenyum puas apabila dapat menunaikan impian masa kecilnya untuk menyarung jersi Real

"Real Madrid adalah kelab terkemuka dunia. Saya sentiasa mengimpikan untuk beraksi di sini sejak berusia 15 tahun.

"Presiden Florentino Perez bercakap kepada saya mengenai kelab dan projek yang mahu dilakukannya. Saya mahu beraksi bersama Real jadi dia tidak perlu mengambil masa lama untuk meyakinkan saya," kata Benzema.

Benzema adalah pemain keempat yang diperkenalkan kepada umum oleh kelab gergasi Sepanyol itu selepas Kaka, Cristiano Ronaldo dan Raul Albiol.

Walaupun bilangan penonton yang menyaksikan majlis pengenalan Benzema hanya mencecah 20,000 penyokong, Benzema tetap berbangga selepas diumumkan selaku pemain Real secara rasmi.

"Ia amat menghiburkan. Penyokong Real mempunyai hubungan istimewa dengan pemain dan saya amat berbangga.

"Saya dapat merasai emosi kuat hari ini. Oleh itu saya tidak putus-putus mengucup lambang Real," katanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails