Saturday, July 18, 2009

Keputusan Ferguson tepat'



TEKUN... penyerang manchester united, Michael owen (kiri) dan Dimitar berbatov menampilkan gaya tersendiri ketika sesi latihan di stadium nasional bukit jalil, semalam -
Pemain berpengalaman Manchester United, Paul Scholes menganggap keputusan pengurusnya, Alex Ferguson meneruskan khidmatnya adalah sangat tepat.

Menurut bekas pemain antarabangsa England itu, keputusan tersebut diterima baik di kalangan pemain walaupun mereka tidak kisah pengurus mana yang akan menggantikan tempat Ferguson pada masa akan datang.

"Ia adalah keputusan yang tepat tetapi buat masa sekarang saya tidak pasti siapa yang akan menggantikannya pada masa akan datang," katanya ketika sesi bertemu peminat di Hotel Mandarin Oriental di sini, semalam.

Satu lagi keputusan Ferguson yang diakui tepat ialah mendapatkan pemain baru seperti Antonio Valencia, Gabriel Obertan serta bekas penyerang Newcastle United, Michael Owen.

"Semuanya akan berjalan lancar buat pasukan United musim ini, kami tetap akan mengekalkan konsisten seperti musim terdahulu," ujar Scholes.

Ditanya mengenai kemampuan Owen yang sering mengalami kecederaan, Scholes berkata, penyerang itu mampu menyinar berikutan rekod jaringannya sebelum ini.

Sementara itu, seorang lagi pemain United, John O'Shea berkata, dia sedia memberi cabaran kepada pemain lain pada menjelang musim baru yang akan bermula Ogos ini, walaupun sering diletakkan di bangku simpanan.

"Sebelum ini pun saya sudah beraksi lebih dari 50 kali dalam satu musim walaupun hanya digunakan sebagai pemain pilihan kedua," kata pemain antarabangsa Ireland itu.

Bagi penjaga gol simpanan United, Ben Foster, impiannya untuk menggalas tugas sebagai penjaga gol utama United tetap ada.

"Selain mengimpikan untuk menjadi penjaga gol pertama United saya juga akan berusaha bagi menggalas tanggungjawab lebih besar iaitu penjaga gol utama England," katanya.

Selain Scholes, O'Shea dan Foster sesi bertemu peminat anjuran TM Malaysia itu yang berlangsung selama setengah turut dihadiri pemain tengah England, Michael Carrick.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails