Thursday, July 30, 2009

Piala Audi – Manchester United Mara Ke Final.

















Antonio Valencia menjaringkan gol kemenangan Manchester United dalam penampilan pertamanya untuk membantu juara EPL itu mara ke perlawanan akhir selepas mengalahkan Boca Juniors 2-1 di Munich semalam.

Pemain sayap Ecuardo itu hanya memerlukan 42 minit dalam perlawanan pertamanya itu untuk menemui sasaran selepas Anderson menjaringkan gol pertama United menerusi sepakan percuma pada awal babak pertama.

Federico Insua merapatkan kedudukan pada minit ke-55 pada ketika kelab Argentina itu menguasai babak kedua namun anak-anak buah Sir Alex Ferguson bertahan baik sehingga wisel penamat dibunyikan.

Ferguson menamakan Federico Macheda dan Wayne Rooney sebagai pasangan penyerang manakala Valencia mengisi bahagian sayap.

Kebanyakan perhatian bertumpu kepada pemain Ecuardo itu yang dikatakan mengisi ruang kosong di sebelah kiri yang ditinggalkan Cristiano Ronaldo.

Walaupun bermain dengan agak gemuruh pada awal permainan, Valencia akhirnya dapat menyesuaikan diri dan gol yang dijaringkannya itu sekurang-kurangnya dapat menambah keyakinan dirinya untuk bermain dalam kesebelasan utama United selepas ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails