Tuesday, July 14, 2009

Terry terima tawaran City?



TERRY mengaku
telah berjumpa dengan pemilik Chelsea
berhubung
masa depannya di kelab itu.

Kapten Chelsea, John Terry telah berjumpa dengan Roman Abramovich dan menjelaskan bahawa dia mahu mengadakan perbincangan dengan Manchester City mengenai perpindahannya yang bernilai £40 juta (RM231.5 juta).

Terry dilaporkan mengadakan pertemuan dengan pemilik The Blues itu Sabtu lalu.

Walaupun Terry tahu bahawa tawaran rasmi ke atasnya telah ditolak, namun pemain pertahanan itu menjelaskan bahawa dia tetap mahu berbincang dengan pegawai kelab City.

Chelsea sebelum ini enggan menjadikan Terry sebagai pemain yang menerima gaji paling mahal di kelab itu, namun mereka juga tidak mampu menyaingi tawaran City - gaji £250,000 (RM1.4 juta) seminggu termasuk bayaran bonus perpindahan £5 juta (RM28.9 juta).

Terry dikhabarkan mahu mendengar sendiri tawaran daripada kelab Eastlands itu.

Namun, sumber di Chelsea percaya pemain berusia 28 tahun itu hanya menggunakan spekulasi ini sebagai umpan untuk menaikkan gajinya bersama kelab itu di Stamford Bridge.

Seandainya kapten England itu sanggup berpindah ke Eastlands, The Blues mungkin terpaksa menggantikan tempatnya dengan pertahanan tengah Newcastle, Steven Taylor dan akan membayar sekitar £10 juta (RM57.8 juta) ke atas pemain berusia 23 tahun itu.

Sementara itu, sekiranya pengurus City, Mark Hughes gagal mendapatkan Terry, beliau akan mengubah buruannya kepada pertahanan Porto, Bruno Alves.

Pertahanan kebangsaan Portugal yang berharga £20 juta (RM115.7 juta) itu dikatakan turut menjadi buruan Barcelona.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails