Tuesday, July 7, 2009

Nombor 9 bakal iringi tuah Ronaldo di Madrid

Cristiano Ronaldo mempamerkan kemahiran mengawal bola sambil disaksikan Presiden Real Madrid, Florentino Perez (kiri), bekas pemain kelab itu, Di Steffano (tengah) dan legenda bola sepak Portugal, Eusebio di Stadium Santiago Bernabeu, kelmarin.
Ronaldo diperkenalkan di hadapan peminat REAL




Pemain Terbaik Dunia, Cristiano Ronaldo dilaporkan akan menyarung jersi nombor 9 bersama pasukan barunya, Real Madrid musim depan.

Spekulasi mengenai nombor yang akan digunakan Ronaldo di Bernabeu hangat diperkatakan sejak dua nombor terdahulunya telah diambil pemain lain.

Legenda Sepanyol Real, Raul menggunakan nombor 7, yakni nombor yang digunakan Ronaldo di Manchester United manakala Ruud van Nistelrooy menggunakan nombor 17 adalah nombor Ronaldo ketika bersama Sporting Lisbon.

CRISTIANO RONALDO
Ronaldo dengan jersi nombor 9 Real Madrid seperti digambarkan laman web The Sun

Justeru Ronaldo kini diberi jaminan menggunakan jersi nombor 9 yang baru saja ditinggalkan Javier Saviola.

Ia adalah nombor yang pernah disarungkan legenda Alfredo Di Stefano ketika mewakili Galacticos suatu ketika dulu.

Menariknya, penyerang Brazil, Ronaldo turut menggunakan nombor 9 ketika berada di Santiago Bernabeu selama tiga musim.

Ronaldo sudah mendaftar tanda perniagaan 'CR9' sebagai hak cipta terpelihara dan dia merancang untuk membuka butik pakaian berjenama 'CR9' di Madrid.

Ronaldo adalah pemain ketiga yang telah diperkenalkan oleh skuad yang digelar sebagai Galactico.Dia adalah pemain yang paling banyak mendapat tumpuan peminat daripada tiga pemain yang telah diperkenalkan iaitu Kaka dan Raul Albiol.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails