Monday, July 13, 2009

Eto'o bakal penyerang baru Red Devils

Tanda tanya mengenai masa depan penyerang Barcelona, Samuel Eto’o nampaknya bakal berakhir apabila sebuah akhbar Britain mendakwa pemain itu bakal menyertai Manchester United.

Red Devils dilaporkan hampir pasti mendapatkan khidmat pemain itu dengan bidaan sebanyak £25 juta (RM144 juta).

SAMUEL ETO'O
Apaklah United berjaya menyempurnakan perpindahan Eto'o ke Old Trafford ataupun menerima nasib sama seperti dirasai City

Berita daripada akhbar News of the World itu mengatakan United bersedia menawarkan kontrak empat tahun kepada Eto'o dengan gaji £150,000 (RM871,736) seminggu.

Baru-baru ini, Manchester City merupakan kelab yang dikaitkan dengan perpindahan pemain kebangsaan Cameroon itu.

Namun, kelab bimbingan Mark Hughes menarik diri daripada terus mendapatkan Eto'o, 28, kerana tidak sanggup menunggu lama di samping sikap dolak dalik yang ditunjukkan penyerang itu.

Menurut akhbar itu lagi, Eto’o sudah memaklumkan kepada Presiden Barcelona, Joan Laporta mengenai hasratnya mahu meninggalkan Nou Camp pada musim panas ini dengan membayangkan Old Trafford sebagai destinasi impiannya.

Sementara itu, ejen Eto'o, Jose Maria Masalles menyangkal dakwaan mengatakan faktor wang menjadi motivasi utama dalam usaha Eto'o meninggalkan kelab Catalan yang diwakilinya.

"Eto’o berusia 28 tahun dan dia mahu menyertai kelab yang mampu memberi peluang kepadanya untuk memenangi lebih banyak kejuaraan.

"Wang bukanlah objektif utama tetapi projek sukan atau cita-cita sesebuah kelab juga menjadi perkara penting," kata Masalles.

Justeru bagi menyempurnakan perpindahan itu, Sir Alex Ferguson mendesak Barca dan Eto'o agar memberikan jawapan segera serta tidak mahu perkara yang menimpa City berulang lagi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails