Friday, November 27, 2009

Pengurusan Liverpool Beri Jaminan Yang Jawatan Benitez Masih Selamat.


Jawatan pengurus Liverpool, Rafael Benitez masih dikira selamat ekoran sokongan terbuka yang dinyatakan oleh Pengarah Urusan kelab itu, Christian Purslow agar beliau dikekalkan walaupun kelab itu dilanda bencana terkeluar dari saingan Liga Juara Eropah buat pertama kali sejak musim 2002/03.

Liverpool menewaskan Debrecen 1-0 hasil jaringan tunggal David Ngog tetapi keputusan perlawanan di Stadium Ferenc Puskas, Budapest langsung tidak relevan buat Liverpool berikutan Fiorentina turut menang 1-0 ke atas Olympique Lyon yang langsung menutup laluan Liverpool ke pusingan seterusnya.

Bagaimanapun, Purslow merasakan yang Benitez tidak akan berhadapan dengan kemungkinan dipecat, di sebalik kegagalan pasukannya yang hanya mencatat dua kemenangan dari sebelas perlawanan terakhir.

Benitez mengakui yang kegagalan Liverpool itu adalah akibat kesilapan sendiri sehingga juara 2005 itu terkeluar dari kejohanan elit Eropah.

Kenyataannya itu merujuk kepada gol saat akhir dalam dua perlawanan ketika menentang Lyon, satu darinya menyebabkan Liverpool tewas di Anfield manakala satu lagi menyebabkan mereka seri di Perancis, punca utama yang mendorong penyingkiran mereka.

Benitez kini mengalihkan fokusnya kepada pelawanan menentang seteru setempat, Everton hari Ahad ini dan gembira dengan kehadiran semula Steven Gerrard dan Fabio Aurelio

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails