Thursday, August 13, 2009

Terry perlekeh City


TERRY menganggap City tidak sehebat Chelsea.

Kapten Chelsea, John Terry menganggap prospek yang ada pada Manchester City masih belum mampu menarik minatnya untuk berhijrah ke Eastland.

Terdahulu, City telah menawarkan gaji sekitar £300,000 (RM1.7 juta) seminggu jika Terry bersetuju menyertai skuad kendalian Mark Hughes itu.

Namun, Terry menyifatkan, City tidaklah sehebat Chelsea kerana kelab tersebut tidak beraksi dalam saingan Liga Juara-Juara.

"Jika saya tertarik dengan mereka, sudah lama saya akan pergi ke sana.

"Saya memang berasa bangga dengan tawaran £28 juta (RM163 juta) itu.

"Saya terima panggilan daripada (Ketua Eksekutif Chelsea) Peter Kenyon dan saya beritahunya yang saya berbangga dengan tawaran daripada City.

"Tetapi saya jelaskan kepadanya bahawa saya tidak mahu meninggalkan Chelsea," jelas Terry.

Bagaimanapun, Terry mengakui, dia memang berazam untuk memastikan Chelsea dapat bersaing hebat bagi merebut kejuaraan utama musim ini dengan mengekalkan beberapa pemain bintang mereka.

"Saya tidak mahu kelab ini menjual Didier Drogba tetapi kami terdengar pelbagai khabar angin. Saya harap, pemain seperti ini kekal di sini," tegas Terry.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails