Wednesday, August 19, 2009

Liverpool perlu bangkit


PENYERANG Liverpool, Fernando Torres (tengah) diasak dua pertahanan Spurs pada aksi Liga Perdana England di White Hart Lane, Ahad lalu.

Liverpool turun dengan penuh kebimbangan apabila berdepan Stoke City pada aksi Liga Perdana England di Anfield awal pagi esok.

Selepas tumbang kepada Tottenham Hotspur (Spurs) pada aksi pembukaan liga di White Hart Lane, Ahad lalu, skuad The Reds itu pastinya mahu mengelak dari- pada mengalami dua kekalahan berturut-turut.

Jika dibuat penilaian, kebimbangan yang dihadapi Liverpool tampak seperti tidak munasabah memandangkan saingan liga baru berusia 90 minit.

Namun, kekalahan 1-2 kepada Spurs, Ahad lalu bermakna mereka sudah pun terkeluar daripada landasan berbanding pesaing-pesaing utama lain yang kesemuanya menang perlawanan pertama.

Bagaimanapun, pengurus Liverpool, Rafael Benitez berkata, pasukannya masih mampu mencapai kejayaan dengan syarat mereka perlu menampilkan peningkatan ketika berdepan Stoke.

"Kami pernah menghadapi perlawanan tanpa Xabi Alonso musim lalu dan memenangi beberapa perlawanan itu. Jadi saya rasa kami masih memiliki cukup kualiti dan perlu membuktikannya.

"Kami tahu kami telah beraksi dengan baik tetapi ia bukan disebabkan tekanan yang kami hadapi.

"Kami tidak beraksi dengan baik pada babak pertama ketika bertemu Tottenham tetapi beraksi baik pada babak kedua apabila kami melakukan tekanan lebih," kata Benitez.

Musim lalu, Stoke berjaya mengikat Liverpool tanpa jaringan dan kali ini mereka sekali lagi bertandang ke Anfield dengan semangat membara selepas menewaskan Burnley pada aksi pembukaan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails