Wednesday, August 12, 2009

Ballack mengaku siku Evra

Pemain tengah Chelsea, Michael Ballack menganggap dirinya bernasib baik kerana tindakannya menyiku pertahanan Manchester United, Patrice Evra tidak dikira sebagai kesalahan dalam aksi Perisai Amal pada Ahad lalu di Wembley.

Sir Alex Ferguson mendakwa Ballack sepatutnya menerima kad merah kerana menggunakan siku untuk menghalang Evra sehingga pemain itu rebah akibat kecederaan.

Image
Ballack (kiri) mengaku menyiku Evra dalam aksi perlawanan Perisai Amal antara United dan Chelsea malam kelmarin

Insiden itu mengundang kontroversi berikutan tindakan pengadil perlawanan, Chris Foy untuk tidak meniup wisel bagi menghentikan perlawanan sehingga memaksa gawang United bocor kali kedua hasil rembatan padu Frank Lampard.

Foy dicemuh peminat United kerana enggan meniupkan wisel sebaliknya membiarkan permainan terus berlangsung.

Bagaimanapun, Foy menegaskan bahawa dia menyaksikan sendiri insiden yang berlaku dengan jelas dan bertindak atas apa yang dilihatnya.

Sementara itu, Ballack dalam satu kenyataan terbaru mengaku menghalang Evra secara kasar, tetapi gembira kerana Foy tidak menghentikan perlawanan.

"Saya patut gembira. Pengadil tidak meniupkan wisel mungkin kerana tindakan saya itu hanya memberi impak kecil. Ia juga bukan masalah bagi saya jika pengadil menganggapnya sebagai satu kesalahan.

"Cuma ia menjadi sesuatu yang malang (kepada United) kerana gawang mereka bolos. Saya cuma meneruskan perlawanan. Jadi saya tidak tahu berapa teruk kecederaannya," katanya lagi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails