Monday, August 31, 2009

Man. City kekal rekod cemerlang


PENYERANG Manchester City, Emmanuel Adebayor (25) melompat tinggi untuk menanduk masuk bola hasil sepakan sudut Gareth Barry ketika menentang Portsmouth dalam perlawanan Liga Perdana England di Fratton Park, semalam.

Manchester City mengekalkan kecemerlangan awal musim mereka dengan menewaskan Portsmouth 1-0 untuk mencatat kemenangan ketiga berturut- turut.

Emmanuel Adebayor seperti biasa menjadi pemain yang menjaringkan gol kemenangan buat City pada minit ke-31.

Kemenangan itu membolehkan pasukan bimbingan Mark Hughes itu melonjak ke tangga keempat liga di belakang Chelsea, Tottenham Hotspurs dan jiran, Manchester United dengan memiliki kurang satu perlawanan dalam tangan.

Selepas berbelanja besar 100 juta pound untuk membawa beberapa pemain terbaik ke kelab itu, ternyata langkah itu tampak berbaloi setakat ini apabila City menang semua perlawanan yang dilalui mereka.

Pembelian Adebayor melibatkan kos 25 juta pound daripada Arsenal antara yang paling berbaloi apabila pemain yang berasal daripada Togo itu menjaringkan gol dalam setiap perlawanan.

Di samping itu, kubu pertahanan City yang diperkuatkan Kolo Toure yang dibeli dari Arsenal, Gareth Barry dari Aston Villa dan Joleon Lescott dari Everton juga belum lagi mampu dibolosi.

Kecuali Carlos Tevez yang sedikit tenggelam di bahagian serangan, selebihnya City belum lagi menunjukkan taring sebenar mereka atau mungkin juga belum diuji oleh pasukan yang benar-benar hebat.

City sepatutnya menang 2-0 tetapi jaringan Micah Richards hasil umpanan Craig Bellamy di penghujung babak pertama dibatalkan pengadil kerana ofsaid

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails