Wednesday, August 12, 2009

Benzema mahu ikut jejak Zidane, Kopa genggam Ballon d'Or

Penyerang baru Real Madrid, Karim Benzema mendedahkan impiannya untuk ditabalkan sebagai pemain terbaik Eropah bersama kelab barunya itu.

KARIM BENZEMA
Karim menyimpan cita-cita besar untuk menjulang trofi Anugerah Ballon d'Or ketika bersama Real

Penyerang Perancis itu mengharapkan dia dapat mengulangi semula era kegemilangan legenda Real, Zinedine Zidane dan Raymond Kopa.

Karim berkata, dua bintang tersebut adalah antara bekas pemain kebangsaan Perancis yang memenangi anugerah berprestij itu ketika menyarung jersi Real suatu ketika dulu.

"Saya menyempurnakan perpindahan ke Bernabeu untuk mencipta kemenangan. Jika kami memenangi pelbagai kejuaraan, mungkin pada satu tahap anugerah individu akan menyusul.

"Namun saya akui bahawa menjulang Anugerah Ballon d’Or adalah sebahagian daripada impian saya di sini. Saya mahu mengikut jejak langkah Zidane dan Kopa," katanya.

Menurut bekas penyerang Lyon itu, dia tidak sabar untuk beraksi di samping Xabi Alonso dan Cristiano Ronaldo di mana mereka pastinya mampu mencipta kejutan buat Real musim ini.

"Saya tidak mahu meniru Ronaldo dan tidak mahu menjadi sepertinya. Dia cuma sumber inspirasi saya, tidak lebih daripada itu," katanya lagi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails