Tuesday, May 12, 2009

Wenger pertahan potensi pasukan

Pengurus Arsenal, Arsene Wenger, tetap bertegas mempertahankan potensi pasukannya selepas dua kekalahan teruk di tempat sendiri, dan meluahkan reaksi tidak peduli dengan kekecewaan penyokong yang kian memuncak.

Wenger adalah pengurus paling berjaya kelab itu dan sudah menerima sokongan padu penyokong untuk tempoh panjang, termasuk empat tahun terakhir apabila Arsenal tidak memenangi sebarang trofi.

Tetapi suasana tegang kian ketara sepanjang musim ini dan ianya memuncak ekoran kekalahan teruk di gelanggang sendiri kepada Manchester United dan Chelsea minggu kebelakangan ini.


Arsene Wenger



Penyokong Arsenal meninggalkan Stadium Emirates dalam jumlah besar ketika ada 30 minit lagi aksi separuh akhir Liga Juara-juara Eropah selepas United mendahului 3-0 dan akhirnya menyingkirkan Arsenal 4-1 menerusi agregat.

Penyokong juga sudah tidak dapat menahan kesabaran ketika kekalahan 1-4 di tangan Chelsea, dengan beberapa ribu tempat duduk sudah kosong lama sebelum wisel penamat selain ejeken yang mula kedengaran.

Reaksi Wenger ringkas dan tidak peduli apabila ditanya apa mesejnya kepada penyokong selepas kekalahan kelmarin, ketika timbul andaian tindakan keluar stadium itu menunjukkan mereka kini sengsara.

“Semua orang bebas untuk meninggalkan stadium bila sahaja mereka mahu,” katanya tanpa memberikan huraian sebelum menjawab soalan berikutnya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails